חוגגים חינה בבית

טקס החינה נהוג בקרב עדות רבות שבוע לפני החתונה, הוא נעשה בדרך כלל בבית המשפחה של הכלה ונהוג לצבוע בו את הידיים בצבע חינה ומכאן שמו. מלבד האירוע המרכזי של צביעת היד, החינה היא סיבה טובה למסיבה מסורתית, אז מה הכי חשוב שיהיה באירוע ומעל מה צריך לחשוב מראש? על כל השאלות נענה בכתבה זו.

מקומות ישיבה ותפאורה

כמיטב המסורת מקובל שחינה בבית תהיה צבעונית ועם תפאורה מעוצבת מתאימה. אם מדובר על חינה רבת משתתפים יש לפזר בבית מקומות ישיבה מספיקים לאורחים השונים. כדאי לשלב בין כיסאות עבור מבוגרים ואנשים שלא מעוניינים לשבת על מזרון ומזרונים עם כריות גדולות ושולחנות תואמים לצעירים וצעירים ברוחם. ישנה חשיבות רבה למקומות הישיבה באירוע, שכן רוב האירוע אנשים יושבים, נהנים ממאכלים ונהנים מחברתם של אחד השני. כמובן שישנם גם הכיסאות של בני הזוג עליהם הם יושבים לאורך האירוע.

בתפאורה כדאי לשלב בדים חמים ונוצצים ממשי וסאטן ומשובצים בפייטים ואבני חן, ניתן להוסיף דרבוקות, שולחנות נמוכים ומגשים בצבע כסף להגשת המאכלים השונים. כמובן שבמסגרת התפאורה ישנם גם המלבושים המסורתיים על פי העדה, אותם ניתן להשכיר מראש מחברה המתמחה בכך. ניתן לקשט עם שטיחונים ולהוסיף בדים בצבעים בורדו, זהב, כסף ובורדו שנחשבים מסורתיים.

בחירת האוכל בטקס החינה

טקס חינה כולל מאכלים מסורתיים, הרבה אוכל טוב ושולחנות עמוסים במתוקים. בדרך כלל האוכל יוגש על מגשים כסופים גדולים או מגשים בקומות, ניתן לרכוש אוכל מוכן או להזמין קייטרינג. קייטרינג לחינה בבית יכול להוריד מעמסה רבה מתכנון האירוע לבד ולכן רבים בוחרים בו. היום הטרנד המוביל בתחום זה הוא שולחן עמוס בכל טוב, ואם רוצים שולחן שוק שונה מכולם כדאי לבחור בקייטרינג שמתמחה בכך. על שולחן השוק הגדול מניחים את האוכל לאירוע באופן מסודר, צבעוני ועמוס בכל טוב.

האווירה והמוזיקה

האווירה בחינה חשובה ביותר, וזו צריכה להיות חגיגה צבעונית, מרגשת ושמחה במיוחד. לשם כך רבים בוחרים לשלב באירוע החינה להקות אותנטיות שיכינו שירים מסורתיים ומודרניים כאחד, על פי ההתאמה לסוג האירוע. כמו כן, אם רוצים לחסוך בעלויות ניתן גם להשכיר או לקנות בידורית קטנה וכמובן להתחשב בשעות המנוחה של השכנים ולבקש את מחילתם מראש.

אוהל חינה

עוד בענייני מסורת, מומלץ מאוד להקים אוהל חינה אם הדבר אפשרי, ואם לא, ניתן לבחור בבד מתאים כדי לכסות את הכיסאות. כמו כן, ניתן לבחור בבדים שונים שיכסו את הקירות בבית כדי ליצור בו אווירה של אוהל, ניתן לעשות זאת בעיקר באזור הסלון והאירוח.

להכין מקום עבור המתנות

בחינה מקובל לתת מתנות ולא כסף, ולכן רצוי להכין מראש מקום בו ניתן להניח את המתנות עבור הזוג החוגג. במקרים מסוימים נהוג לתת מתנות מזהב ולכן רצוי שיהיה מקום נוח ובטוח להניח את המתנות. אנשים רבים בוחרים שולחן במיקום מרכזי בבית ועליו מניחים מפה נוצצת. יש לקחת בחשבון גם שאם מדובר על חינה מרוקאית – רבים מהאורחים יביאו עמם מגשים עמוסים במתוקים ולכן יש לייעד להם שולחן מתאים גם כן. לסיכום, מומלץ להתכונן מראש, להכין את האירוע המושלם בבית ולפנק את האורחים באוכל טעים וטרי כדי שיצאו שמחים ומאושרים מהחינה.

עוד מאמרים...

חוגגים חינה בבית

טקס החינה נהוג בקרב עדות רבות שבוע לפני החתונה, הוא נעשה בדרך כלל בבית המשפחה של הכלה ונהוג לצבוע בו

עמדת שזירת פרחים

מתכננים אירוע? הזמנתם חברים? רוצים אירוע שאנשים לא יוכלו לשכוח? האורחים שלכם כנראה כבר היו בלא מעט אירועים, והם כבר

לייזרים

לייזרים – קלאסיקה בינלאומית שעולה על כל דמיון. אפשר להוסיף אותם לחתונה, בר או בת מצווה, וכל אירוע אחר שעולה

תוכן עניינים